Kom på att jag har en blogg...

Det var inte direkt igår jag skrev här. Kom på att jag hade en blogg när jag gick runt och slog ihjäl tid i väntan på en gästföreläsning. Ser väl fram emot den med måtta, halva klassen var på den igår medan resten hade seminarium. De som var där säger att snubben som höll i föreläsningen inte var förberedd för fem öre, stod och mumlade i ca en halvtimme innan man gav upp föreläsningen. Med lite tur har han förberett sig lite bättre till idag...
 
En annan "upptäckt" jag gjorde medan jag gick runt i min egna lilla värld var Stora torget. Med tanke på vilket liv det var om att man sklle göra om där så räknade jag med att få se stora förändringar. Dock icke, ser ju för fasen nästan likadant ut, taggit bort stolparna som markerade var man fick parkera och satt dit en stor kruka med bänk runt. Oj, undrar vad kalaset kostade, antagligen väldigt mycket för väldigt lite. Juste, man hade ställt dit några grejer som jag inte riktigt vet vad det är meningen med, sitta på kanske? Nu ska man väl inte klaga för mycket heller, eftersom man inte längre får parkera så mycket bilar där så går det att gå över torget istället för att tvingas gå runt, den klart största förbättringen enligt mig. Visserligen sitter det väl någon "stackars" advokat eller någon annan med en månadsinkomst på cirka 70000 och gnäller över att de inte har någonstans att parkera bilen, stackare ni får gå lite längre men om det nu är så jobbigt, flytta någon annanstans då där du kan köra bilen ända in i köket så ni slipper gå så långt. Btw, kom o tänka på de som bor i innerstan och klagar på ljudnivån på helgerna (och sommaren) de kan ju knappast ha gjort någon vidare research innan de flyttade dit, i princip alla gotläningar vet att bor man i innerstan, främst när stora torget så kommer det att vara ett visst oväsen på helger och halva sommaren. Stackars, det är inte alltid lätt att bo i en "statusbostad" långt o gå till bilen och ljud på kvällarna, buhu.

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0