En kort liten version av den senaste tiden som varit

Så nu har jag nog slagit personligt rekord i lång rubrik men det är nog inte någon som dör av det, och om någon skulle göra det så är det inte mitt problem.

I fredags så hände det väl egentligen inte så väldigt mycket spännande i skolan, hade fysik då han-med-ett-namn började prata om....något. Sen efter en liten jättelång håla så hade vi nummeriska metoder, jippie...eller inte, det var faktiskt inte så farligt, ganska enkelt faktiskt men ändå tråkigt. Efter att ha plågats med matten i några timmar så gick jag och Muffin hem till Kakan som bjöd på Omelett, sällskap och kakor (äntligen någon som bjöd mig på en kaka, haha) medan vi såg på Band of brothers, hela serien. Tog ett tag eftersom det är tio avsnitt och varje är en timma plus att vi tog en paus och såg på så ska det låta, det är ju liksom ett måste. Dock verkade Kakan inte så glad åt min idé att ha på mig röda läderbyxor på balen, hennes blick knunde nog döda.

I lördags var det dags för första träningsmatchen med IFK, fick till min ganska ordentligt jättestora förvåning starta, som högerback. Gick inte så överdrivet bra för mig men var ganska länge sedan jag spelade ytterback, bara gjort några matcher som back de senaste tre säsongerna. Gjorde inte bort mig allt för mycket i alla fall så jag får förhoppningsvis testa på att spela igen, blev tyvärr utbytt i halvtid. Matchen vann vi med 3-2 för den som var intresserad av det, Krull gjorde två mål och fixade en straff som Micke satte.

Söndag var ganska död, satt och degade större delen av dagen innan jag åkte in till stan och tränade i det snöblandade regnet, ganska skön träning faktiskt även om det blev lite blött och koncentrationen ibland inte var på topp.

Idag hade jag inte mina körlektioner som jag hade bokat eftersom någon lärare på bilskolan var sjuk så att de var tvungna att boka om massa lektioner och mina blev såklart flyttade, eller bara en som blev flyttad den andra blev struken. Eftersom jag hade fått reda på detta på söndagen så kunde jag ta en sovmorgon och åka med den sena bussen inte till skolan där jag hade numeriska metoder, tjohej min favorit. Inte så farligt idag faktiskt eftersom vi bara repiterade inför provet på fredag, usch vad det kommer gå illa. Efter de nummeriska metoderna kom jag och Muffin fram till att vi skulle köpa fotbollsstrumpor, jag för att jag behövde ett par till när jag skulle spela sävecupen och Muffin för att han aldrig ägt ett par nya strumpor. Det blev faktiskt två par var. Efter strumpköpet degade vi lite på stan innan vi stack tillbaka till skolan via pastavagnen där jag köpte....pasta, finns inte så mycket annat att köpa där. Efter att ha smaskat på min pasta så blev det dags att spela sävecupen. Gick faktiskt mycket överförväntan ska jag säga, vi vann en match och spelade lika en och eftersom vi vann rätt match och Teknikklassen var bortrest så gick vi vidare till slutspel. Trodde att det skulle vara utslagningsmatcher i slutspelet men kollade upp det när jag kom hem och det visade sig att det är två slutspelsgrupper, ettan går till final och tvåan till match om tredjepris. Helt ärligt så verkar det inte som att vår slutspelsgrupp kommer att vara så giftig men man ska inte dansa segerdans ännu, mest för att jag inte lärt mig dansa ännu. Mammut är var mina kurser?!
Efter denna glädjande bedrift så gick jag och Benji till COOP och köpte något att dricka innan han gick till bussen och jag hem till Den andre och såg på tv tillsammans med henne och Karin (shit hon har inget "namn"!).


Nu är dagen typ slut, ska se på lite 2½men innan jag kramar kudden god natt.

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0