Halka!

Ja då var vintern äntligen här med lite snö o kyla, använde faktiskt min vinterjacka för andra gången denna vinter idag, inte ens mitt ego klarar av att värma mig längre. Tyvärr var det lite varmare i tisdags vilket resulterade i att snön smälte lite innan den frös till is under natten i vilket tillstånd den stannat i. Som alla troligen vet är is något som är halt och alla halkar runt på vägarna med sina bilar, cyklar, mopeder och rullatorer. Inte är det bara på vägarna det är halt heller, igår var jag på årets första utomhus träning med IFK och vi höll till på konstrgräset som hade drabbats av viss (ganska mycket) isbildning och man gled runt lite här o där när man sprang runt o försökte göra något vettigt. Träningen gick bra förhållandena till trots och jag fick behåll alla ben intakta, gjorde även träningens snyggaste mål (skryter lagom mycket).

Skolan har som bekant också börjat med lite nya ämnen på schemat, mer ledig tid på schemat också för den delen. Onsdagen, första för denna termin innehöll mikro biologi och fysik. Mikro biologin var det första lektionen på kursen och var faktiskt ganska innehålls fattig, Helena (om hon nu heter så) pratade om mycket men knappt om ämnet, kan bero på att det var första lektionen efter lovet och alla var lite småtrötta. Fysiken var det gamla vanliga Jakob som gällde och lektionen fortgick i princip som vanligt.

På lördag är det IFK-dagen med efterföljande "kick-off" med laget, smaskens....eller vad man nu ska säga

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0