Ich bin ein Berliner!

Tjohopp! Sitter just nu pa vandrarhemmet där jag bor, fett soft finns datorer här som man far lana bara det att det är en viss brist pa bokstaven "å" sa ni far leva med att det blir ett a istället, jobbigt att klistra in hela tiden, tappar fokus pa skrivandet da.

I onsdags akte vi (Jag, Vapenbragaren och Kläm) tillsammans med Yvonne och hennes man Holger aka Horton till tyskland som ni alla kanske redan visste att jag skulle göra, svart att missa.... Eftersom jag hade missat en del sömn under natten sa var jag som sig bör ganska trött när vi akte med baten pa morgonen och somnade efter ungefär 1,5 timme och sov i ungefär en timma innan jag blev väckt(?). Pa centralen hade vi nagon form av halvpaus där vi fick 45 minuter att göra vad vi vill vilket var ganska värdelöst eftersom man da inte kunde äta nagot vettigt eller springa iväg nagonstans sa jag fördrev tiden med en äcklig baguett och att prata lite med Bulgarien i telefon.

Till slut akte vi i alla fall till Arlanda där vi aterigen fick vänta för att fa checka in, väntan hade blivit ännu längre om vi hade klivit av vid rätt terminal vilket vi inte gjorde utan vi fick ta en ordentlig promenad inne pa arlanda i jakt pa terminal 2. Efter incheckningen sa blev det till att vänta lite mera och da passade jag pa att ringa till Mammut och prata av mig med henne, skulle gärna prata med henne nu men det är sa förbaskat dyrt. Jag ringde även hem till min goda mor och sa att jag levde och att allt verkade ga bra.
Efter varan flygtur sa akte vi till varat vandrarhemmet som vi ska bo pa under var tid här i Berlin. Det är inte riktigt vad vi hade hoppats pa efter att ha sett bilderna som Yvonne visat oss men det är helt okej, det är bara 30 meter till dusch och toalett.

Igar akte vi till skolan som vi av nagon trakig anledning maste ga i varje vardag i 3-4 timmar, som du kanske fattar sa är det inte speciellt skoj där. Det ar faktiskt väldigt drygt efterom läraren förklarar ord vääääldigt länge även om vi fattat fran början men vi gar ju trotts allt med ett gäng som inte snackar tyska utan har nagot annat sprak som modersmal. I motsatts till hur lätt det var att första orden var grammatiken han gick igenom helt upp at väggarna, satt som ett fragetecken större delen av tiden men hängde inte riktigt med hela vägen även om jag koncentrerade mig ganska mycket vilketn inte händer sa ofta att jag gör.

Efter skolan sa akte vi en sväng i en buss för att "lära känna stan" vilket vi inte gjorde utan snarare blev sura för att vi inte kunde kolla ordentligt pa brandenburger tor (eller hur man nu stavar). Vi gjorde även ett speedat besök pa KaDeWe som ska vara jättestort, tyckte faktiskt inte det var speciellt spännande men de hade i alla fall en väskavdelning som hade kunnat fa Mammut att ga i extas. Efter det sa akte vi tillbaka till Alexanderplatz för att göra en "mycket viktig" uppgift som Yvonne gav oss, vi gick och satte oss i ett café pa ett varuhus som även det hade en hyfsat stor väskavdelning, stackars dig Mammut. När vi hade chansat pa älften av fragorna sa tog vi oss i kragen och gick ut och fragade folk om de vi inte kunde, vilket var grundtanken. Efter att ha fatt halva varuhuset att försöka hjälpa oss träffade vi "mannen med unskap" som kunde massor och hjälpte oss med fem fragor eller nagot liknande, Pa kvällen blev det att äta pa resutarng...igen, gör vi varje gang vi äter. När vi kom tillbaka till vandrarhemmet sa satt vi och snackade ett tag pa rummet da vi kom fram till att vara täcken är som vävar som man har över jordgubbarna som är ihopsydda och fylda med bomull innan vi helt enkelt bestämde oss för att sova dels tack vare Vapendragarens kommentar "Jag tror klockan är dags att sova, jag har ont i tån!"
Avslutningsvis ska jag summera dagen: Trakigt i skolan, kul att se Berlin i dagsljus även om man hade velat se mer och sist med inte minst sa var det väldigt sjukt att Yvonne och Horton luktade sprit klockan halv sju pa kvällen.

Just nu orkar jag inte skriva om vad jag har gjort idag men jag kan säga att en liter jägermeister kostar 150 kronor här och att Yvonne ställer upp fall om det skulöle bli problem i tullen, tur man har en smatt alkonliserad lärare^^

Kommentarer
Postat av: Mammut

Går du i affärer fulla med väskor utan mig?! Dålig stil tycker jag! :(

2009-02-13 @ 22:34:18
URL: http://marmont.se
Postat av: Maffe

Varför fortsatte jag inte till steg 5? Skulle ju varit extremt skoj att vara i Tyskland av en enda anledning, att ha ett fyllesnack med Yvonne!

2009-02-15 @ 00:45:06
URL: http://hajhoohuu.blogg.se/

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0