De sista dagarna

Ja då var jag hemma i sverige igen men tänkte att jag skulle lägga upp vad vi gjorde de sista dagarna i Berlin.

Torsdag:
Idag var skolan ganska trevlig igen, inte för att det hände så mycket spännande men ändå. Vi fick tillbaka våra texter om vad vi hade gjort efter skolan i förrgår och min lärare drygade sig väldigt mycket med att ge mig min text så jag fick för mig att den var så dålig att han skulle säga åt mig att skriva en ny men det visade sig att jag hade skrivit den bästa texten, ordval och grammatik osv, som "belöning" fick jag läsa den högt för klassen. Skoldagen slutade med att vi lekte en komihåg-lek, ganska kul faktiskt.
Efter skolan var vi fria att roa oss bäst vi ville och då åkte vi till Alexa, en sjukt stor galleria, när vi hade gått runt där i lite drygt två timmar hade jag tappat suget på att gå i butiker och åkte tillbaka till vandrarhemmet, tragiskt men sant. PÅ vandrarhemmet skrev jag blogg och råkade somna lite på sängen och resultatet av sovandet blev att jag kom en kvart för sent när jag skulle möte Kläm och Vapendragaren, Kläm verkade inte så lycklig över det direkt. Anledningen till att vi skulle träffa varandra var att vi skulle äta och sagt och gjort så åt vi, kvällen till ära blev det pizza. Innan vi åkte tillbaka till vandrarhemmet så köpte vi lite godis som vi smaskade i oss när vi kom hem. När vi var tillbaka på vandrarhemmet så gick jag och skrev lite blogg och fick prata (chatta) lite med Mammut.

Fredag:
Sista dagen i skolan, skönt. om två dagar är jag hemma i sverige igen, ska bli skönt att komma hem men samtidigt är det lite tråkigt att tiden här i Berlin snart är slut. Förhoppningsvis kan jag komma tillbaka hit med lite trevligt folk någon gång i framtiden.

Idag började skolan med att Vapendragaren och jag skulle föreställa ett gift par som klassen skulle ställa frågor till och naturligtvis skulle vi svara på dessa frågor, kände sig lite smått uttittad när man satt längst fram i klassrummet. Efter utfrågningen hade vi ett prov/test på det som vi gått igenom under veckan, ord och grammatik. Provet gick helt okej med tanke på att jag inte förberett mig något, orka plugga när man är i Berlin. Fick 38½ poäng av 46 för den som var intresserad av det, Kläm och Vapendragaren om satt bredvid varandra fick 40, 46 poäng var max. Värt att tillägga är att bästa Schweizare hade 36 poäng. Skoldagen slutade med att vi spelade "land och strand" (eller vad det heter)  och tyvärr så gick Vapendragarens lag om mitt lag på sista bokstaven.
Efter skolan hade vi tänkt åka upp i TV-tornet men eftersom det var för kasst väder för att kunna se någon längre sträcka. Istället så åkte vi tillbaka till vandrarhemmet och slappade, Vapendragaren och Kläm spelade kort medan jag var lagom social och läste i min bok "stäppens krigare" mycket bra bok enligt mig. På kvällen så åkte och såg på teater. Anledningen till att vi ens kom på teater är att vår tyska tysklärare hade pratat om den med oss svenskar, vi är hans favoriter. Eftersom har regisserat teatern så fixade han in oss lite billigare, som sagt favoriter. Teatern var bra även om det var på tyska (dah). Man hängde med tillräckligt i det som sades även om man missade en del av skämten så var det väldigt kul.

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0