de absolut sista tyska dagarna

Efter att ha städat rummet hela dagen belönar jag mig med att skriva lite blogg, detta inlägg handlar om lördagen i berlin och tiden efter att jag kom hem.

Lördag:

Sista riktiga dagen i tyskland och Berlin. dagen har vi tillbringat på följande sätt: Slö förmiddag innan vi klockan halv ett åkte till STASI-fängelset, ganska obehagligt där och ska jag vara ärlig så kändes det värre att vara där än på sachsenhausen, stor del i det är nog att allt såg ut som det gjorde då man använde fängelset. Efter att vi kommit ut från STASI-fängelset var vi fria att göra vad vi ville resten av dagen, vårat val för dagen blev Alexanderplatz och gick runt i butiker där, jag köpte faktiskt en tröja och några strumpor för den som var intresserad av att veta det. På kvällen så åt vi på en resturang som Grodan hade sett ut och den verkade helt okej. Kläm och jag beställde kalkon med rosmarinpotatis och granatäppelsås, fatta vad vi blev förvånade när vi fick kyckling med spenatfyllning och pasta. Lyckligtvis så lyckades vi förklara att de gjort fel och vi fick maten för halva priset, det var dessutom gott så det gjorde inte något att jag fick fel mat. Efter ätandet så åkte vi tillbaka  till vandrarhemmet för att packa och leka spöke...

Söndag:
Dagen då resan hemmåt gick av stapeln, är väl inte så mycket att säga om den mer än att jag glömde att ringa till Den lille, sorry, och att Johnny, Johnny och Mårten åkte samma båt som jag.

Måndag:
Första dagen hemma i Sverige och Gotland, kändes skönt att vara hemma igen. Under dagen som gick så spenderade jag dagen med de bästa människor som var anträffbara, synd att den bästa inte gick att träffa. På kvällen så blev det lite guitarhero och band of brothers, mycket bra serie, hemma hos Muffin tillsammans med Olsen brother och Patrick (stackars människa har inte fått något bra nick ännu!). Började även möblera om i mitt rum men när jag gick och lade mig såg det ut som ett enda kaos....

Idag:
Idag har jag fortsatt att möblera mitt rum och städat det samma samt lite av det resterande huset, tjolahopp imorgon får jag besök. Nu ska jag gå o ta en dusch innan jag lägger mig och sover, man blir så jäkla svettig av att städa och möblera om.

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0