Spottpuré och jobb

Hej o hå, uppdateraren nummer ett! ....NOT! Men men sånt är livet, precis som för alla som inte får några julklappar av mig och min enda ursäkt till det är att jag helt enkelt inte har tid. Har helt plötsligt fått massa arbetspass på Maxi, inte så konstigt kanske, folk tycker om att handla mat och julklappar strax innan jul.
För att förtydliga det här med att inte ha tid att köpa julklappar, jag arbetar varje efter middag fram till julafton, börjar någonstans mellan 10 och 12 oftast 10.
Sen när jag väl slutar så är jag lite trött också, lite trött på jobbet också ibland, t.ex. idag då jag sitter i kassan och säljer vara efter vara och slötittar på skärmen för att se att varorna går in. Förstå min förvåning när jag helt plötsligt ser "spottpuré" som en smak till barnmat, givetvis var så inte fallet men det var lite spännande ändå. Helt allvarligt, varför köper föräldrar dessa barnmatsburkar med, kalopspuré, tomatsåspuré och spottpuré. Nästan alla vuxna (som säger sig ha smakat barnmat) tycker att den smakar vidrigt rent ut sagt, varför ska vi då tvinga våra barn att äta eländet, varför inte bara mosa sönder den mat vi själva äter och ge till dem, den är antagligen mycket godare och blir mer ekonomiskt också för den delen. Såklart menar jag då inte att man ska mosa en hamburgare och trycka i den i ungen utan riktig mat, riktig kalops, riktig pasta med tomatsås och absolut inte spott!
Det var allt för nu, over and out

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0