Påsk o sånt grajs

Då var jag tillbaka vid tangentbordet igen och skriver, mest för att någon viss liten bloggnörd tjatade. Har som bekant haft påsklov den gånga veckan och har helt ärligt inte gjort speciellt mycket, typ suttit i mitt lilla kråkslott och mumlat för mig själv i ett litet hörn. Har varit så lat att jag inte ens orkade gå på träningarna i veckan, fast i onsdags så gjorde jag ju faktiskt något vettigt kom jag på. Jag, Simon och Manfred jobbade nämligen med vårat projektarbete, suck, funkar apskitdåligt med radion men med signalgeneratorn funkar det kanon  bra, suck alltså eftersom vi vill använda radion istället för pipgrejen. Visserligen jobbade vi väl inte hela tiden om jag ska vara ärlig, vi såg på tv och konstaderade att TV 6 har ett enastående utbud av värdelösa program.

Just det, någon dag i veckan så kom Ebba och Elin hem från Uppsala, lte häftigt faktiskt dessvärre så har ju Elin sovit inne på mitt rum så man har ju inte kunnat härja hur mycket man vill där men de åker imorgon så då kan jag iaf sno tillbaka kudden hon tog.

Trots att man inte hade varit på någon sån där träning under veckan så blev man kallad till DM-matchen mot Hangvar på lördagen, lite tråkigt eftersom Lovisa hade partaj på fredagen, ännu tråkigare blev det när det visade sig att jag fick sitta på bänken hela matchen, jippie liksom. Tur att jag iaf var en stund på Lovisas fest, fram till tolv ungefär eller vad klockan kan ha varit när jag kom hem. Kvällen var trevlig även om Lotta stöldade min hatt som nu ligger hos Lovisa och samlar damm.

Igår så roade sig familjen, min faster med gubbe och min farbror sig med att plocka grenar i vårat änge, och såklart skulle jag vara med, jag som annars tyckte min säng var väldigt skön. Blev en ganska trevlig stund ändå även om man är släkt med världens sämsta korvätare, alla åt två korvar utom jag och pappa, pappa åt tre, jag åt sju...

Idag har man gjort ett sånt där besök i Slite för att sparka boll, ganska spännande faktiskt för när det är 40 minuter kvar tills det att matchen ska börja så är det bara vi i IFK som är där och vi kan inte få tag i ett omklädningsrum. Men det löste sig till slut, motståndare och domare kom efter en stund. Som en liten bonus vann vi matchen också med 5-1, men så väldigt otippat var det kanske inte eftersom vi mötte Vänge och hade med oss ganska bra spelare även om hela laget betod av spelare som var petade till A-lagets match mot Levide. Min egen insats är inte så väldigt mycket att skryta med, blev iaf inte varnad även om jag nog borde ha fått en, men sen så var ju inte domaren den bästa i världen heller.

Nej nu ska jag hitta på någon spännade, typ cykla en sväng kanske....

Kommentarer
Postat av: Emmie

Yay! Bloggnörd, okej visst. Lite kanske. ;)

Jippie, du ska cykla till mig. =D

2009-04-13 @ 15:01:59
URL: http://marmont.se
Postat av: Frida

ursäkta men jag åt faktiskt 4 st.

2009-04-15 @ 19:54:12

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0