En promenad i en sommarstad

Har egentligen inte hänt så väldigt mycket spännande saker i min omgivning den senaste tiden, gått i skolan, tränat, varit på ålands kryssning, fått körkort, du vet det där gamla vanliga.

Nej men ålandskryssningen var faktiskt jäkligt skoj, grundförutsättningarna var ju faktiskt ganska bra för det också eftersom man åkte med Gotlands socialaste fotbollslag, IFK Visby. Orkar inte skriva allt som hände men kan nämna att vissa inte klarade att hålla sig uppe hela natten utan slocknade lite här och där. Sen fanns det ju andra som höll igång i all oändlighet, t.ex. Manfred som kliver in i våran hytt klockan halv tolv andra dagen och säger tjenare när alla börjar undra var han hållit hus (ingen hade sett honom sedan halv tre på natten) men då började han faktiskt bli litr trött av sig så han slockande på en säng. Nisse var också en sån som höll igång i all oändlighet, han körde typ efterfest för sig själv när vi åkte hem igen på gotlandbåten, dvs fyra timmar efter att vi gått av ålandsbåten. Själv så höll jag mig bara uppe till halv sex på söndagsmorgonen innan jag sov till ungefär tolv då jag gick iväg och råkade sno(!) mat, men jag blev iaf mätt. Sen var det vänta och sen lite mera vänta innan man hemma på trygga gotland.

Började veckan med att skriva upp till körkortet, vilket jag lyckades med och på onsdag så körde jag upp vilket jag också lyckades med så nu har jag körkort. Resten av veckan har väl gått som vanligt, lektioner i skolan med det lilla undantaget att vi hade slutprov i fysik så vi hade prov onsdag, torsdag och fredag i detta "älskade" ämne men nu är det som tur är över.

Den gångna helgen har jag inte gjort så väldigt mycket, suttit hemma o glott i solen eller framför datorn, åkt till Hangvar och suttit på bänken och få se oss förlora mit Hangvar, illa!

Igår så samlade vi projektgruppen för att snacka ihop oss lite inför redovisningen som är på torsdag. När vi kände att vi gjort det tillräckligt så åt vi lite snabbt innan vi åkte till MAX och åt och sedan hem till Lovisa där vi såg på film, eller de andra såg på film jag smet iväg och gick en promenad med Johanna så att hon har ont i tårna tills hon ska till läkaren, jag fattade inte riktigt men det var så hon sa.

Oj nu glömde jag skriva om fredagen hos Manfred men aja det var inte så väldigt spännande ändå. Ska nog gå o lägga mig snart, ska ju faktiskt till skolan imorgon till skillnad från idag.


Tror du verkligen att jag har kommit över det? Du förstår tydligen inte hur ont det gjorde. Sen ska jag få skit för att jag tog det hårt, vilken vän du är. Kom ut ur din bubbla världen är inte så perfekt som du låtsas.

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0