"Du måste sluta tänka Johan"

Vilket tränare man har i Roger alltså, så störd kommentar jag fick i halvtid idag; "Du måste sluta tänka Johan. Som det är just nu så springer du bara där ute på planen, vi vill få ut mer av dig så sluta tänk där ute. Fattar du?"
Min respons som jag inte orkade ta med honom då:
1. Du har alltid sagt att vi ska tänka när vi spelar.
2. Vad brukar man göra på en fotbollsplan? Gå? Ganska vanligt att man springer men aja kan börja rulla fram om det är så.
3. Nej Roger, jag fattar inte ett skit

Nej usch just nu är jag ganska trött på allt vad fotboll heter men kan ändå dra en snabb resume av helgens fotbollsspelande. Igår blev det en åktur ut till Klintehamn där man skulle spela med b-laget de som spelade bra skulle få spela i juniorallsvenskan idag. Känner mig ganska bra motiverad för juniorallsvenskan brukar vara ganska kul att spela och jag tyckte att det kunde var kul att verkligen kämpa för en plats i truppen. Sen kommer Lasse med världens mest motivationsdödande kommentar, "Du ska spela imorn hur det än gå i den här matchen." Kände mig fortfarande hyffsat motiverad till att göra en bra match men allt efter det att matchen gick tappade jag lusten att spela, fick visserligen inte speciellt mycket passningar så det blev mycket spring utan boll vilket var ganska frustrerande menmen fick göra ett mål iaf.

Idag då, börjar med att försova mig lite men kommer ändå till samlingen i tid (nästan, fem minuter försenad). Till min strora förvåning är jag uttagen i startelvan detta för att Havossar tydligen var sjuk annars hade det blivit bänken. Allt känns frid o fröjd, kul att spela fotboll tyckte jag även om jag kände mig lite seg i kroppen efter gårdagens match. Kände mig glad o allt sånt fint fram tills det att det gått tjugo minuter av matchen, fick verkligen inga bollar och de bollar jag fick var antingen konstiga (inte själva bollen utan passningen) eller så var jag felplacerad eller så var något annat fel. Lyckades komma in lite i matchen sista tio i första alvlek tyckte jag men det tyckte tydligen inte Roger (läs ovan). Efter pausen vandrar man ut på planen igen halvmotiverad men vill ändå visa både för mig själv och alla andra att jag kan bättre än det jag presterade i första halvlek, det gick väl sådär blev inte sämre iaf dock blev jag grymt trött sista tjugo, trodde vid ett tillfälle att jag skulle byta men icke sa nicke 90 minuter blev det, ska egntligen inte klaga för jag hade säkert blivit lite småsur över att få byta.

Just nu är jag faktiskt ganska less på fotbollen, tar mycket tid, får inte så mycket tillbaka som jag önskat, konstiga upplägg, dålig planering och organnistation i klubben. Får se hur jag gör nästa säsong, om jag lägger av helt eller om jag bara byter klubb, orkar inte vara kvar i AIK längre iaf där har jag bara tappat glädjen till fotbollen

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0