Luften luktar

Det är något speciellt med att vara utomhus på kvällen under våren och sommaren. Det som gör denna upplevelse så speciell är att luften faktiskt luktar annorlunda då än vad den gör under dagen inte heller kvällar eller vinter lever upp till denna doft. Jag vet inte riktigt vad som gör att det det luktar godare på kvällen än under dagen, är ju samma luft, kanske är det så att man lättare uppmärksammar dofterna när luften inte är så varm, vad vet jag? Inte mycket verkar det som. En annan sak som är så trevlig med sommarkvällar är att solen inte försvinner me den gång utan man har det ljust långt in på småtimmarna. Det är inget starkt ljus man har på kvällen utan ett lagom starkt ljus som gör att man ser var man befinner sig och vem som står framför en, om det nu står någon där vill säga. Dessutom upplever jag allt mycket grönare på kvällen, varenda lite grej man ser är grön, inte riktigt men du fattar vad jag menar hoppas jag om inte får du väl ta o säga till så att jag kan göra ett misslyckat försök att förklara vad jag menar.

Tack och adjöken era glada bloggläsare (om ni inte är glada är det inte mitt fel utan ni som ser på världen på fel sätt)

Kommentarer
Postat av: Manfred

Stämmer verkligen alltså! Mycket mysigare dofter och sånt i luften på vår och sommarkvällar, inte fasen kan man tro att hela världen är helt förorenad då inte!
Beror nog dessutom mycket på att temperaturen sänks och luftfuktigheten höjs. Dessutom är det ju så att det finns en hel del blommor som ger ifrån sig mycket mer dofter på kvällen. Finns ju t.o.m. de som bara blommar på kvällen och natten och som sedan slutar att blomma när dagen gryr.
Bara som ett litet svar på dina djupa funderingar.

2008-06-01 @ 02:32:34
URL: http://hajhoohuu.blogg.se

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0