Ett litet uppehåll

Efter mitt lilla uppehåll med skrivandet tänkte jag att det kanske var dags att komma med något nytt för er stackar läsare. Egentligen har det inte häns så fasligt mycket intressant i mitt liv den senaste tiden förutom att jag var o mönstrade igår, eller mönstrade o mönstrade jag blev hemskickad efter en timma för att jag har lite torr hud på halsen och för att jag är lite allergisk mot pollen, fick inte ens göra ett enda test en aning surt.

Eftersom jag är smidig nog att inte kolla när jag skrev senast så vet jag inte vad du som läsare redan vet men jag kan iaf säga att jag i helgen spelade match i juniorallsvenskan och som vanligt (tyvärr har det blivit en vana) förlorade vi igen denna gång med 6-1, hade ledningen i hela 22 sekunder innan det vände ganska ordentligt dessutom. Eftersom det inte är en käft som är intresserad av fotboll så lämnar jag den och springer vidare till skolan och närmare bestämmt tyskan som jag har haft lite nationella prov i och fick reda på hur det hade gått på de två första delarna (hör och läsförståelse) idag. Har inget att klaga på resultatet ett VG och ett VG+. Ganska bra med tanke på hur mycket jag har ansträngt mig med tyskan nu på våren, dvs inget.

Annan information som alla verkligen dör av att få reda på är att solljuset reflekteras i löven på lönnen som står utanför mitt fönster och fyller mitt rum med en mysig grön färg, typ porrbelysning fast grön och den funkar bara dagar då det är soligt och ljust, inte så porringt alltså.

Nej nu ska nog den här författaren ta o ägna sig åt sitt senaste projekt, läsa Harry Potter and the death hallows. För den som inte fatta så är den på engelska vilket jag inte är så haj på men man kan ju alltid göra ett försök att fatta något.

Kommentarer
Postat av: Amelia

Skitmycket bättre blir böckerna om man läser dem på engelska!

2008-05-29 @ 20:26:23
URL: http://ameliahanna.blogg.se
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll:)

2008-05-29 @ 20:31:33
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: ?:S

kass blogg!!!

2008-05-31 @ 12:25:32
Postat av: Komposten

Har inte hunnit så långt i boken ännu men jag tror dig Amelia den är säkert bättre på orginalspråk än som översatt.

2008-05-31 @ 14:05:48
URL: http://komposten.blogg.se

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0