Gårdagens mysterium

Igår var det som bekant skolavslutning till många människorns stora glädje, min bland annat. Skolavslutningen gick i stort sett ut på att ränna runt lite borta på CPG-norr i en timma och sedan äta bullar och dricka äppeldricka samtidigt som man fick betyg. Kan inte gnälla över mina betyg, är som bekant inte den som anstränger mig speciellt mycket. Här kommer det första mysteriumet; hur kan jag snitta VG i betyg om jag inte anstränger mig? Det är ju helt mongo.
Efter denna dära skolavslutningshistorien var jag och Muffin på stan en liten stund, med betoning på liten innan vi började cykla hem, vi kom hela vägen till P18 där vi stannade o gjorde ingenting i nån timma. Väl hemma fick jag reda på att jag tydligen skulle hjälpa till med att köra hö. Sagt o gjort jag fräste iväg på mitt vrålåk till cykel och hoppade in i första bästa traktor. Efter den väldigt intressanta hökörningen bar det av till Levide för fotbollsspelande. Fick äran att åka med Hasse som har en försmak till att köra ca tio km/h för fort, vilken tur att polisen hade annat för sig än att stoppa ett par fotbollsdårar.
Matchen som var en match i reservlagsserien mot Levides b-lag började bra med ett tidigt ledningsmål men sen började vi att inte spela fotboll eller vad man ska säga, spelade fruktansvärt dåligt. Dagens andra mysterium; hur fasen kunde vi spela så dåligt? Kan även nämna att jag som den inte allt för lugna spelare jag är lackade lite i slutet av matchen på att folk jobbade dåligt, jag gjorde kanske inte heller min livs match men nog fasen förtsökte jag få tag på bollar som kom mot mig.
Efter den bittra 2-1 förlusten bar det av mot staden i Hasses vrålåk i tio km/h för fort...igen, inte konstigt att han åkte på böter för någon vecka sedan. Väl i stan fick man vräka i sig ett maxmål innan man drog till nordergravar för att möta en samling fyllon. Det var främst två fyllon som man ägnade kvällen med och det var Muffin och Johan "the drunk one" Olsson. Två mysterium som uppstod under kvällen det första och tredje för dagen var: Var är Liv? (eller Liw eller hur det nu kan tänkas stavas.) Samt: Vem fasen är Emma Larsson? För den nyfikne har jag tagit reda på vem Emma är men Liv var aldrig att finna.
Dagens (eller numera nattens) sista händelse var att cykla till Vibble med Muffin, Johan och Agnes och här kom det siste mysteriet; Hur lyckades Johan cykla hela vägen utan att krascha en enda gång? Kvällen avslutades med att mamma, snäll som hon är, kliver upp mitt i natten bara för att hämta en viss vilsen tonåring i Vibble.

Kan nämna för den som bryr sig att jag var nykter hela kvällen som den tråkmåns jag är men att jag var glad ändå.

Kommentarer
Postat av: Johan (den riktiga) Olsson

Jag vet inte hur det gick till heller. Vet bara att jag cyklade och sen var jag hos Maffe :P Mysko

2008-06-14 @ 20:10:48
Postat av: Lovisa

HAHA xD Skönt att det står "3 dagar kvar till sommarlovet" på din blogg :P Ni verkade ha kul iaf på avslutningskvällen :D Ska vi inte dra ut till Öja någon dag och våldgästa Jakob? :P Pouss

2008-06-14 @ 21:11:00

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0