Två dagar, två matcher, två vinster

Nu mina goda läsare blir det ett inlägg om fotboll och som jag förstår skriker ni alla av glädje. För att göra en tråkig histora kort kan jag säga att jag spelade först en träningsmatch på lördagen tillsammans med A-laget mot IFK Oskarshamn. Fick spela hela matchen som bara blev 80 minuter lång och inte 90 så som vanliga matcher brukar. Anledningen till denna kortare matchtid låg i att Oskarshamnspelarna kände sig trötta i halvtid och kom med ett förslag om att andra halvlek bara skulle vara 35 minuter och vi gick med på det. Kan tilläggas att matchen spelade klockan tre på eftermiddagen med en glad sol som försökte steka huvet av en. Nu när alla vet när jag spelade och vilket väder det var ska ni även få reda på var matchen spelade (intressant eller hur?) den spelades naturligtvis på Traume IP. Hur gick det då för lilla mig under matchen kanske någon osjälvisk person frågar sig och då kan jag säga att det gick helt skapligt, spelade ytteback i första halvlek för att sedan kliva upp på mittältet i andra halvlek där jag den sista kvarten i stort sett blev nersparkad varje gång jag fick bollen, inte så roligt kanske men men jag överlevde med alla fyra ben intakta. Vad fick jag då ut av denna match i solen? Vätskebrist, hunger, en stel vad och ett skrapsår på vänstra höften som varar. Just det, vi vann matchen med 2-1 för den som överhuvud taget bryr sig ett dugg.
Efter denna lilla misshandel med efterföljande dusch cyklade jag ut till Muffin på mitt vrålåk till cykel. Hos den stollen gjordre vi inte så mycket, blev lite blöta i hans pool för att sedan sitta på terassen o bara snacka skit o gotta oss. Frida tittade även in en sväng med sina, enligt henne, sönderbrända ben, jag o Manfred fick aldrig tillfälle att kontrollera den saken. Efter att Frida åkt iväg med sin volvo och Manfred med familj fått lite mat i kistan så cyklade jag och Manfred iväg o spelade minigolf och inte för att skryta så vann jag med ca tio slag. Lödrag slut
Nej vänta nu ljög jag ju faktiskt jag cyklade hem o skrev ett mongo sms till Emma Nu var det slut på riktigt med lördagen.

Söndag
:
Vaknar kvart i sju av att väckarklockan som faktiskt är min mobil för ett herrans liv detta på grund av att jag ska stiga upp och masa mig iväg till hamnterminalen för att chockerande nog åka med båten tillsammans med 13 andra fotbollsspelande tonåringar (kan ha varit fler av den sorten på båten men de är de enda jag känner till). Efter att ha ägnat största delen av båtresan till att se på "Van Wilder" tillsammans med Emil fick man placera sig i en minibuss istället för att sedan somna på en kudde som senare enligt en viss Emil hamnade på Emils axel vilket resulterade i att jag sov på hans axel, kan dock inte ha varit länge för när jag vaknade hade vi ännu inte kommit fram till Stockholm. Resten av resan gick sömnfritt och vi kom fram till planen utan att åka vilse en enda gång! Matchen då? Jo den var ganska bra, åtminstone från min partiska syn på det hela, Vallentuna (som var motståndarlaget för den som inte fatta det) fick ett rött kort efter fyra minuter efter att ha dragit ner Mavve i straffområdet, dessvärre missade Fillefjonkan straffen och Vallentuna kunde senare göra 1-0 på en hörna. Efter att vi släppt in målet börjar vi spela bättre och kvitterar strax efter att Mavve satt ett friläge. I slutet av första  halvlek gör Salle ett snyggt mål då han skruvar in bollen i vänstra krysset. Nu raskt vidare till andra halvlek där jag äntligen får bestiga planen. Efter att Vallentuna flyttat upp laget för att nå en kvittering så slår Salle (ständigt denna Salle o hans vänster) en boll ut mot min högerkant som jag på något märkligt sätt lyckas ta ner strax innanför straffområdet. Petar förbi en back och svänger lite turligt undan från nästa back innan jag på något märkligt sätt som endast Gud kan förstå lyckas få bollen att passera mellan målvakten och första stolpen och in i nätmaskorna från nästan ingen vinkel alls. Detta är ett citat från matchrapporten som Hasse har skrivit på våran hemsida: "71 min: Salle crossar bollen från vänster till höger till Johan A som med en kombination av vilja, skicklighet och lite tur tar sig fram längs kortlinjen och ur liten vinkel dunkar in bollen; 1-3."
En liten stund senare ökar Affe på våran ledning till 4-1 och vi behåller den ledningen tills matchens slut. Efter matchen blev det såklart lite hurrande innan det bar av till Nynäs där vi åt pizza eller kebab innan vi satte oss på båten för hemfärd.
När jag väl klivit i land på denna sidan Östersjön hoppar jag genast in i bilen där min mamma sitter o väntar för att köra mig till Fårösund eftersom  jag började jobba 0650 i morse, inte så roligt eftersom jag kom fram till Fårösund klockan tolv vilket resutlerade i ganska lite sömn.

Nej nu får det vara nog med detta bloggande för idag. Mest för att jag ska åka med bussen till, just precis, Fårösund

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0