Återfall och jag njöt av det

Jepp idag har jag fått ett återfall av mitt beroende och det kändes helt kanon. Min drog är ändå inte så farlig det är bara om man använder den fel eller överdoserar som det kan bli mindre bra, drogen är såklart träning för den som inte fattade det. Var ute o sprang idag för första gången på tio dagar, kroppen kändes grymt bra även om det var ett tag sedan jag tränade sist, sju kilometer fick det bli vilket innebär Stenkumla kyrka och tillbaka. övrig jag har gjort idag innan jag sprang var att glassa på Tofta i fem timmar, grymt skönt och nu på kvällen grillade jag med familjen och fick spö i kubb.

Så nu när jag har berättat min dag för alla er som ögnarigenom denna blogg i ren tristess så kommer jag skriva ltie om en dryg lite fundering om rutiner eller vardagliga händelser kanske man ska kalla det, gör som du vill.
Kan börja med att gå i skolan vilket man gör ganska mycket under året och man bara längtar till lov o andra ledigheter. Men vad gör man egentligen av sin lediga tid? Vissa gör kanske lite nytta medan andra sover bort de mesta av dagarna och den tid de inte sover ligger de o slöar i någon buske eller liknande (jag hör till den senare katigorin). Så när allt kommer omkring är det ganska bra att gå i skolan för många, inte bara det faktum att man på någon vänster lyckas lära sig saker utan att man helt enkelt gör något av sitt liv, träffar människor. Mitt nästa exempel
är all tid jag lägger ner på fotbollen. Jag har märkt att nu när jag inte har haft några gemensamma träningar med laget att jag bara är hemma o degar den tid som jag annars brukade vara ute o svettas och annat trevligt, jag behöver fasta tider då jag har saker jag ska göra, tråkiga som roliga för då gör jag åtminstone något och det finsn säkert många andra som kan känna igen sig i min soffliggar stil, tror den är ganska vanlig bland männskliga varelser i min ålder.
Nu mitt sista exempel som inte riktigt liknar mina tidigare exempel. Sen en tid tillbaka har jag och en person skickat mail till varandra, har fått ett mail per dag och har då haft som en liten rutin att skicka svar till den personen på kvällen men idag sket sig alltihopa, jag hade inte fått något mail att svara på. Har egentligen inte tänkt på att denna lilla händelse har påverkat mig speciellt mycket men nu när jag inte hade något mail att svara på blev jag helt ställd: Vad gör jag nu? Seriöst skriva svaret tar kanske max tio minuter men ändå kände jag att jag verkligen behöver skicka ett svar varje dag utan att egentligen skriva något viktigt utan snarare bar aför skrivandets skull. Vem vet jag kanske har börjat gilla personen jag mailar med, kanske därför jag känner mig så tom utan att få skicka något mail...

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0