Idag har jag nog gjort ett av mitt livs bästa köp

Det var annars en vanligt skoldag som börjat med att jag försovit mig, kommer för sent till skolan har glömt mobilen hemma, går till tandläkaren (egentligen är det en tandsyster tror jag att det heter) där jag får höra att jag sköter mina tänder bra och efter att hon vad-hon-nu-hette pillat bort lite tandsten och kört ner lite tandtråd i ett sår i tandköttet som uppstod när hon tog bort tandstenen gick jag tillbaka till skolan. Där var det dags för biologi där vi fick reda på lite om miniprojektet som vi tydligen ska ha efter lovet. Slapp göra något vettigt utan fick gå o äta den gotlänska potatisen som smakar potatis till skillnad från gummipotatisen de serverade förr. Efter maten var det dags för engelska där det enda vi behöve göra vara att lyssna på en redovisning om Indien sen fick vi rast. Efter den massor minuter långa rasten var det dags att utsättas för lite matte...i två timmar. När vi (jag, Jessica, Benji och Karro) sett att det var två snubbs som strök runt vid skåpen blev det allmän paus i räknandet och några gick för att kolla vilka det var. Fegisarna hade stuckit men vi vet vilka det är men har inte några bevis för något.

Efter matten var skoldagen slut och ingen mera skola förren på måndag. Skulle egentligen ha träffat Sofia efter skolan innan jag och Muffin skulle paddla oss fram i vattnet på Solbergabadet, nu blev det inte så eftersom min mobil låg hemma så det blev svårt att få kontakt med varelsen. Jag o Muffin gick då runt för oss själva en stund och gick b.la. in på Åhléns och det var där den stod, boken, min nya "bibel" I skuggan av San Siro skriven av min nya "idol" Martin Bengtsson. Efter införskaffandet av boken (Muffin köpte Spelet) Fortsatte våran rundvandring innan vi gick o försökte hålla oss flytande. Efter att vi inte drunknat så gick vi en sväng förbi bastun där det kom in en pratglad gubbe. När vi var på väg ut från badet så satt mamma där o väntade på mig, snacka om att jag blev överraskad. Fick skjuss hem av henne, snäll hon kan vara ibland. Nu när jag har kommit hem har jag inte gjort något speciellt till för en timma sedan då jag började läsa i dagens köp, älskade boken efter en sida. Har inte ens läst hälften ännu men gud vad jag tycker den är bra, finns vissa sekvenser som jag kan likna mig själv i dock inte riktigt lika extremt, dessutom var min barndoms-idol inte van Basten utan Zidane. Tror egentligen inte att jag rekommenderar boken för någon av er som läser detta men jag tycker att den är sjukligt bra, tråkigt att det verkligen har hänt, han kunde nog ha blivit riktigt stor kanske lika stor som Zlatan fast mittfältare som Fletcher, springer skiten ur sig.

Gud var länge sen det var jag läste en bok som jag verkligen gillade, har bara läst böcker som vi mer eller mindre blivit tvingade att läsa av Ingalill. Usch jag kan inte hitta Lycka till hoppas att jag var så dum att jag lånade ut den till Ebba annars är den nog för evigt förlorad, iofs kan den vara det ändå eftersom hon har lika dålig koll på sina ägodelar som jag.

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0