Bowling och folköl

Jo men igår var ju faktiskt en intressant dag. Åkte inte till stan för att gymma klockan ett och när jag var klar där kunde jag ha cyklat hem om jag hade velat, men ofta jag hade lust med det. Träffade den där Sofia på öster istället, fast hon skulle med bussen efter en kvart men hon lyckades med den enormt skickliga grejen att missa den när hon faktiskt stod på busstationen o väntade på den, lyckat. Efter lyckade missningen gick vi tillbaka till öster i väntan på att hennes pappa skulle hämta henne. När hon blev hämtad var klockan halv fem ungefär, baratvå timmar kvar tills det att jag skulle till Kanonen och äta med lite folk. Eftersom OBS! var den enda affär som var öppen efter fem så fanns det inte så många ställen att hänga på eftersom Johanna tydligen inte var hemma kunde jag inte vandra bort till henne o tråka. Så efter att ha gått ett varv på OBS! och konstaterat att deras krav-märkta handdukar kostar 49:50 så mötte jag Jakob, vi tittade runt bland filmerna o konstaterade att det bara var några enstaka av dem vi hade sett, mycket kvar att se med andra ord. När han for iväg var det bara en timma kvar på väntandet så jag beslutade att börja ta mig till Kanonen när Anna kommer infarande på OBS! och letar efter proppar, jag följer med henne i jakten på proppar. Hon lyckades och stack hem så då lyckades jag äntligen ta mig bort från den hemska affär OBS! egentligen är. På vägen till Kanonen stannade jag till på Atterdags, som tydligen var öpppet, och köpte godis.
När jag väl kom till Kanonen satt Denice och Alex redan där o väntade. När alla som skulle äta var samlade så åt vi (nahaj!). Efter ätandet var det dags för mig, Denice, Johanna, Jessica, Muffin, Orre, Dallas, Alex och Anna att vissa hur man verkligen spelar bowling. Det gick faktiskt bättre än väntat för de flesta tror jag, eller kanske inte för Muffin men för alla andra gick det ganska bra....tror jag.

Efter det fantastiska bowlandet försvann Jessica medan resten av "armén" gick hem till Dallas och drack folköl. Det hela resulterade i att Orre, Alex och Muffin blev lite väl på lyset, duktigt grabbar. Sen skulle vi tydligen till MAX där någon hade lust att äta något. På vägen lyckas jag fastna med ena skosnöret i trampan och åker helt maktlös rakt in i en husvägg, tur att jag lyckades bromsa lite iaf. Som tur var kom Muffin och petade loss mitt skosnöre eftersom jag hade lyckats ramla så att cykeln låg på mitt fria ben. Sen tog vi oss till öster udan några större problem, Denice genade genom lite gegga vilket resulterade i ett par inte allt för rena skor men annars så gick det bra.När vi kom till öster så gick vi av någon anledning till McDonalds istället där Muffin började snacka med en bunt fjortisar vilka han hade väldigt svårt att slita sig från när vi skulle gå därifrån. Det ny-gamla målet var nu MAX där Alex, Anna och Denice skulle leka "drive-in" men för att få köpa i drive-in var man tvungen att ha ett fordon så då hämtade Alex Johannas cykel så att han kunde få köpa sin vitlöksdipp. Han lyckades t.o.m. få en kaffe på maten, gud vilken mat en dipp är. Efter äventyren på MAX försvann även Johanna (Dallas stannade kvar hemma hos sig när vi gick därifrån). När vi passerade Mc när vi skulle hämta cyklarna så var Muffin bara tvungen att springa in o hälsa på fjortisarna som fortfarande satt kvar där, jisses du behöver hjälp. Efter att ha varit i stan i tretton timmar i streck var det då dags att bege sig hemåt, vilket gick bra eftersom mor min hämtade mig.

En lite "intressant" sak är att någon verkar ha tagit åt sig ganska mycket av det jag skrev i min blogg för någon dag sedan även om det inte var speciellt mycket som var riktat till den personen. Aja om den perosnen vill ta åt sig är det inte mitt problem, jag vill bara att det ska bli som det var mellan oss för tre månader sedan är det för mycket begärt?

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0