3-3, mål(!) och historiaprov

Jepp nu blev det dags för sånt här bloggskrivande igen, var ju ett par dagar sedan sist. Igår var det den dära matchen mot A-laget som jag skrev om i onsdags (om jag inte mins helt fel). Eftersom Ingmansson aldrig döck upp så fick jag spela mittfält istället för ytterback, till min sanna glädje. Första halvlek gick dock inte så bra, fick inte så mycket boll och när jag väl fick den så blev det lite snett o krokigt så det blev inget vettigt av det, lcykades t.ex. pass(!) motståndarmålvakten. Eller egentligen var det ingen passning utan en helsämst mottagning som målvakten hann plocka upp innan jag hann peta den förbi honom. Efter att ha fått inleda andra halvlek på bänken, inte så överraskande tyckte jag dessutom fanns det ingen bänk så jag fick stå. Men efter några minuters spell fick Steff ont i bröstet och kapten Nollkoll fick åter ta sig in på planen. Denna gången gick det mycket bättre, lyckades t.o.m. göra ett sånt där mål, tänk en sopa som jag. Sett över hela matchen så är jag nöjd med min insatts även om jag gjorde en del misstag. Jag är mest nöjd med min andra halvlek då jag "vågade" spela ut ordentligt. Jo just det jag gjorde en tunnel på nån alagare i första halvlek. Matchen slutade 3-3 för den som har intresse i sånt.

Sen för att piffa till tillvaron lite gick jag på Sävefesten på kvällen efter att ha pluggat i hela 40 minuter inför historaprovet. Förfestade lite hos Stiffla innan det var av till hamnplan5. Träffade Emil på festen, en kul glad snubbe.  Träffade en massa andra "kändisar" också som t.ex. Linnéa, Julle (vars efternamn jag inte kommer ihåg nånting på T är det iaf), Alex och Johan och många fler.



Jepper efter hela fyra 3,5 timmars sömn var det dags att vakna för att ta sig til skolan där det härliga historiaprovet väntade. Med tanke på att jag knappt pluggat något, vilket jag faktiskt inte kunnat eftersom någon i klassen har tagit min historiabok, tyckte jag att det gick riktigt bra om jag har tur kanska jag kan sno åt mig ett VG. Efter det underbara provet var det biologi där jag, Orre, Muffin, Rubert och Glas lyckades rita ett 4,6 meter långt streck på en halvtimma, dessutom blev det snett. Efter att tryckt i sig lite greskiska biffar, eller vad det nu var, var det dags för engelska med gruppredovisningar. Den person som lyckades göra den sämsta prestationen under lektionen var undertecknad som snackade så fort att inte ens Elliot (scubs) skulle hänga med, då är det illa vill jag lova. Skoldagen avslutades med den härliga mattelektionen som är en timma och femtiofem minuter lång. Fast så fruktansvärt effektiva var jag inte mest trött.
Efter skolans slut var det tänkt att jag och Muffin skulle följa med när Karro skulle införskaffa en present till sin lillebror som av någon anledning fyller år. Så blev det inte riktigt, efter att en bunt NV-gangstas stått o hängt i gallerian utanför H&M lyckades Karro med sällskap av Karin tappa bort sig själva från oss så vi beslutade att vandra runt med Kajsa och Johanna istället, inget fel på det då hade man någon att prata med o så, bättre det än att vara hemma o inte göra någonting.

Nu är jag hemma och väntar på bättre tider, de verkar aldrig bli perfekta tider men ibland är de sämre och ibland är de bättre.


Nee nu ska jag nog äta är det tänkt
I'll be back.....maybe baby (haha Muffin du ska plågas för den kommentaren!)

Kommentarer
Postat av: Muffin

Jag bjudah på den där grejen från Engelskan så gör mig inget =). KAn säga något annat sånt fult om du vill assow för det var faktiskt väldigt kul vill jag medge.
Ses typ imorn på bowlingen om jag vaknat i tid ;).

2008-02-08 @ 22:47:01
URL: http://hajhoohuu.blogg.se

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0