Rädsla...

När man åker buss kan man antingen läsa en bok, lyssna på musik eller sova. Eller så gör man allt på samma gång.men så var inte fallet för mig idag utan jag satt o tänkte lite sådär för mig själv i ett hörn mitt i bussen. Mina tankar strosade runt lite sådär allmänt så som de brukar tills det att jag kom att tänka på en liten teori som jag sedan satt o grubblade lite på.
Min lilla tanke går ut på följande:
Allt man gör i livet påverkas av rödsla, t.ex. så hoppar de flesta från höghus eftersom de flesta är rädda för det faktum att de kommer att dö och troligen ligga utspridda i ett helt kvarter efteråt medan de som hoppar har kommit över sin rädsla från att dö. Okej det där var ett skitdåligt exempel men kan försöka komma med ett annat. Vi kan ta våran så kallade allsmäktige vän som vi inte nämner vid namn utan kallar för JO. JO har gått runt i ett halvår o stirrat sönder sina ögon på en tjej som knallar runt i skolan, han har kollat upp hennes schema så att han "råkar" möte henne överallt på alla möjliga platser, matsal, bibliotek, toalett etc etc. Men trotts att de springer runt varandra o kollar in varandra i smyg, åtminstone hoppas JO att  tjejen (som vi för att göra det enkelt kallar för NO) kollar in honom men han vet det inte riktigt säkert utan bara springer runt o hoppas, så säger de aldrig något mer till varandra utan morsar bara lite på varandra eftersom de har börtjat känna igen varandra. Anledningen till att ingen av dem, åtminstone JO som har stirrat sönder sina ögeon, inte säger vad han tycker är att han är rädd för svaret han kommer att få, vare sig det är ett svar som resulterar i att  hans hjärta krossas till småsten eller om hans känslor (har visserligen inte sagt att han har några men du fattar) är besvarade. Enda sättet att kunna få reda på hur den andra känner är att övervinna rädslan för svaret och knalla iväg o prata med människan. Det går givetvis att fortsätta att smyga runt varandra och ändå få reda på vad den andra känner så min reori är kanske inte helt fulländad men det är en tanke som man kan tänka på en buss om man inte har något bättre för sig. Alltså summan av kardemumman är att det man gör i livet ,och efter, (om man nu gör något då) påverkas av redsla för resultatet av ens handling vare sig det gäller livet, bruden, hunden, katten, miljön, grannen eller granen.

Tack o hej eller tänkare nu ska jag tänka i soffan framför dumburken som jag inte studerat på sketet länge

PS. hatar människor som ska ändra saker i sista stund även om det kan hända att jag gör det ibland. DS.

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0