en evig skoldag

För att vara en sån dära brutal skoldag var det ganska trevligt i skolan. Spelade golf på morgonen, inomhus, gick inte helt åt skogen iaf, simulatorn var faktiskt roligare än vad jag väntat mig, synd bara att Emma inte är den smartaste på gjorden. Fick till min stora besvikelse inte spela så länge i simulatorn eftersom Emma lyckades med prestationen att slå 15-16 slag på två hål, utan att komma i hål på den andra. Inte för att jag är någon stjärna men jag slog nio slag o var mycket närmare hål på andra hålet än vad hon var, äsch alla kan inte vara lika bra men man kan ju iaf tänka lite, även om Giraffen hade gått igenom från vilka ställen man skulle slå beroende på var på banan man låg lyckades hon ändå göra fel minst tio gånger. Aja fick ett gott skratt iaf, usch nu var jag ond, muahahahahaha

Jo då sen hade jag religion, som jag lyckades hålla mig vaken på, lite överaskade faktiskt, men det var knappt värt besväret. Sen skulle man tydligen förbereda sin svenska redovisning, på svenskan och engelskan tydligen. Men eftersom min grupp inte varit den seriösaste på denna jord ansåg vi att vi var klara. Så när halva engelska lektionen gått gick jag o Mumfie till ÖoB och köpte glitter, och godis, till våran rosa(!) NV-gran, godiset var till oss. Men eftersom vi hade köpt för lite av både glitter och godis åtevände vi till ÖoB för att inföskaffa mera. Efter den vakra utsmyckningnen av granen spenderade vi tiden med att läsa lite. Sen blev det dags för dessa redovisningar. Efter lite problem med tekniken kom äntligen förstagruppen igång. Sen åt jag faktiskt för första gången pizza under skoltid, eller vad man nu ska kalla det klockan var runt halv sju. Nåväl efter ett lyckat pizza intag återvände vi till klassrummet där resten av redovisningarna avverkades. Min grupp lyckades nog dugligt men skulle nog kunna bli bättre t.ex. om vi jobbade på lektionerna och förberedde oss lite bättre. Aja nu är det avklarat inget att göra åt. Kom hem vid halv elva efter en 14(!) timmars lång skoldag, eller nja kanske 12 inte så mycket skolarbete utfört av mig och Mumfie när vi väntade på att redovisningarna skulle börja.

Blaj morgondagen innebär tyska, vill inte, även om jag inte lär göra så mycket men man vet aldrig vad tanten kan få för sig. Tur att vi slipper svenska imorgon.

Kommentarer

Något du vill ha sagt?

Och du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg?

Här kan du skriva det du vill ha sagt

Trackback
RSS 2.0